Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A keresőoptimalizálás mint olyan

2020.04.29

keresőoptimalizálás - honlap seoNincsen mint olyan! Nem létezik keresőoptimalizálás úgy általában. Nincs SEO-átlag és biankó keresőmarketing. Minden eset egyedi. A weboldalakon fellelhető általános SEO-tanácsok zöme legtöbbször használhatatlan, ha egy-egy konkrét helyzetben alkalmaznánk. A keresőmarketing területén járatlan, az interneten segítséget kereső nem-szakember léte attól függ, hogy vajon nagyon mekkora eséllyel találnak rá a zöm mögött megbúvó, a konkrét helyzetre megoldást kínáló tartalomra.

A beavatatlan ezután nem az általános tanácsokat harsogja, hanem azt az egyet, amire éppen az adott helyzetben szüksége volt.

Miért is fontos, hogy az amatőrök megtalálják a kis százalékot kitevő tartalmakat? Leginkább azért, mert általában a fejlesztési kapacitások szűkösek, nincs idő (forrás) mindig mindent nagykönyvszerűen megcsinálni. Ehhez nagyon fontos a pontos helyzetfelmérés, hiszen a véleménykülönbségek nem elsősorban a megoldásokban, hanem a helyzet értékelésében térnek el először és alapvetően.

Negatív élmények a SEO-ban

Valódi, magas ár mellett dolgozó, prémium szintű linképítést végző SEO-szakértő esetében a helyzet minél pontosabb értékeléséhez minél több szakmai tudás és gyakorlati tapasztalat kell, főleg negatív tapasztalat - ezekből lehet igazán okulni. Optimalizációs kudarc-tapasztalatok nélkül már a weboldal az első köhintésre is linktuning-antibiotikumot írunk fel, ellenben megfelelő számú gyakorlati próba és kudarcélmény után nem tüneti kezeléssel kezdjük, hanem a rossz szereplés okait orvosoljuk on-site munkával (tatalom-optimalizálás).

De ez inkább csak kis honlapok esetében elégséges. Más a helyzet egy széles tartalmi spektrumot átfogó webáruházzal - ott konkurencia esetén nem ússzuk meg az intenzív linképítést. Más-más megoldást igényelnek az indexeltségi-jellegű problémák, mást az ismétlődő description szövegek  kezelése. Más a kispálya, más a középpálya és más a nehézsúly egy-egy szolgáltatás kulcsszavainak esetén. Ali próbálkozott már weboldalt optimalizálni duguláselhárítás kulcsszóra, az tudja, miről beszélek.

Épp ezért nehéz vagy vagy lehetetlen a SEO-ról általánosságban írni blogposztot, mert nem létezik keresőoptimalizálás mit olyan. Az eljárásokat illetően szinte minden módszer javaslása mögé oda kellene írni, hogy mik lehetnek az ellenjavallatok, azaz milyen helyzetben éppenhogy nem hasznos például a kulcsszavas linkek szaporítása vagy az egysíkú marketing szövegek alkalmazása. A PR-cikk nem csodaszer, ezzel is csak okosan kell bánni.